2020. január 15., szerda

Élet növényi alapokon


Amikor áttértem a növényi alapú étrendre, én magam sem gondoltam volna, hogy ilyen sok pozitív hatását fogom megtapasztalni. A következőkben pontokba szedve, vázlatosan sorolom fel, micsoda kellemes és jótékony változások következtek be az életemben annak köszönhetően, hogy elhagytam az állati termékeket.
  • örömmel, bűntudat nélkül étkezek minden egyes alkalommal (ezért is nevezik békés étrendnek)
  • érezhetően megnőtt az erőnlétem
  • szebb és erősebb lett a hajam, tisztább a bőröm
  • többnyire elkerülnek a betegségek, de ha el is kapok valamit, sokkal hamarabb gyógyulok meg
  • a gyakori migrénes fejfájásaim egyszerűen megszűntek
  • a testem elengedte a maradék felesleges kilóimat
  • láthatóan eltűnőben van a narancsbőröm
  • gyorsabb az anyagcserém → többet ehetek büntetlenül 😃
  • békésebb, kiegyensúlyozottabb vagyok, tisztább gondolatokkal
  • környezettudatosabb lettem
  • csodálatosan gazdag kulináris világ tárult ki előttem
  • felerősödött az ízérzékelésem, ezért élvezni tudom a természetes ételek valódi ízét
  • könnyebben és gyorsabban tanulok 😏
  • megértőbb és elfogadóbb vagyok az embertársaimmal 💗
  • amikor előfordul, hogy degeszre eszem magam, nyugodt marad a lelkiismeretem, mert tudom, hogy nem szaladnak fel rám plusz kilók, és senkinek sem ártok a falánkságommal

Bevallom őszintén, egyvalamit nagyon-nagyon bánok azzal kapcsolatban, hogy áttértem erre az életmódra. Mégpedig azt, hogy ez a váltás nem hamarabb jött el az életemben.

Érdekes jelenséget figyeltem meg az átállás óta. Valahányszor szóba kerül, hogy nem eszek állati eredetű termékeket, akkor rendre megkapom a csodálkozó kérdést elkerekedett szemű embertársaimtól: “Úristen, akkor mit eszel?!”
Ilyenkor próbálom türelmesen elmagyarázni, hogy körülbelül nyolcvanezer féle ehető növény létezik a Földön, amiből bizonyára tudok válogatni. Azt is hozzáteszem, hogy a vegyes táplálkozásúaknál a köret például kimerül a krumpli-rizs-tészta hármasában, holott csak rizsből több ezer fajta van. Ezenfelül ott a bulgur, köles, árpa, hajdina, zab, quinoa; továbbá a csicseriborsó, szója, tofu, szejtán; valamint a zöldségek és gyümölcsök garmadája. A felsorolt alapanyagokból pedig bármit el lehet készíteni: fasírtokat, rántott dolgokat, töltött/rakott ételeket, süteményeket, pogácsát, szószokat; mindenféle levest, főzeléket, egytálételt. Szóval igazán változatosan tudunk étkezni. Ráadásul hab a tortán, hogy ezek az ételek általában 20-30 perc alatt készen vannak, így időt is nyerek az elkészítésükkel.
Na és az anyagiak. Sokaktól hallom, hogy nekik nincs pénzük annyi zöldséget meg gyümölcsöt venni, mint amennyit szeretnének. Volt olyan ismerősöm, aki kijelentette, hogy ő sajnálja a pénzt gyümölcsre. Mhm, oké. Amikor megkérdeztem az illetőtől, hogy melyiknek a kilója drágább: a húsé vagy a banáné, a sajté vagy a borsóé, akkor csak röhögött, de nem tudott mit mondani. Persze mindenki maga dönti el, hogy étteremben eszik, gyorsétkezdében, félkész kajákat vesz; vagy pedig “áldoz” az életéből egy fél órát, netán egy órát, hogy bevásároljon és főzzön valamit. Áldoz… Az egészség és boldogság oltárán.

Sok olyan embertől hallottam, akik áttértek a növényi alapú táplálkozásra, hogy óhatatlanul ráléptek a spirituális utazás ösvényére, és egy olyan utat követnek, ami segít megtalálni a legjobb valójukat. Ezt én is tapasztalom. És nagyon élvezem az utazást!

Abban azt hiszem, egyetérthetünk, hogy Albert Einstein a világ egyik legnagyobb lángelméje volt. Magyarán, nem beszélt zöldségeket. 😅 Éppen ezért érdemes lenne egy pillanatra megállnunk, és elgondolkoznunk azon, vajon miért is tette ezt a kijelentését: “Semmi sem lesz kedvezőbb hatással az emberiség egészségére és túlélési esélyeire, mint a vegetáriánus étkezésre történő áttérés.”

Őszintén bízom benne, hogy kedvet kaptál a növényi étrend kipróbálására, és csak egyetlen egy dolog tart vissza attól, hogy elkezdd. Ha esetleg attól tartanál, hogy vegánék csak füvet esznek, akkor vess egy pillantást gyűjteményemre azokból a képekből, amelyek számos laktató és finom fogást örökítenek meg.
Ha pedig receptötletet keresel, kattints az alábbi linkre. 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Közösségben, közös célért

  Szívügyem az állatvédelem. Közel öt éve iktattam ki minden állati eredetű terméket az étrendemből - egyik napról a másikra. Semmiféle hi...