2023. július 12., szerda

Közösségben, közös célért

 

Szívügyem az állatvédelem.

Közel öt éve iktattam ki minden állati eredetű terméket az étrendemből - egyik napról a másikra. Semmiféle hiányérzetem nem támadt (azóta sem), és nem lemondásként élem meg a döntésemet. Növényi alapanyagokból igazán finomakat eszek, ráadásul bőségesen (Instagram és YouTube: Vegán Haspók).

Bevallom, az utam elején “harcos vegán” voltam. AKARTAM, hogy felnyíljon az emberek szeme, és meglássák, milyen áron kerül a boltokba, illetve a tányérjukra az állati eredetű étel. Sajnos azonban be kellett látnom, hogy ez nem ilyen egyszerű. Az emberek többsége nem rendelkezik elegendő információval a növényi étrendről, az állati termékek egészséget károsító hatásairól, az állattartás horrorisztikus körülményeiről, valamint ennek a nagyüzemi, iparosított eljárása által okozott környezeti károkról. És persze azt sem szabad elfelejteni, hogy tudatosan elhitették velünk, hogy állati termékekre szükségünk van (nincs!), továbbá belénk nevelték, hogy vannak “háziállatok” és “haszonállatok”, utóbbiakat pedig nyugodt lelkiismerettel tárgyiasíthatjuk, használhatjuk.

Tapasztalatuk sincs azzal kapcsolatban, hogy mennyi testi nyavalyától képes megszabadítani a növényi étrend; milyen fantasztikus, már-már hihetetlen mértékű emelő hatással van energiaszintünkre, közérzetünkre.

Marad tehát a példamutatás, az információk, tapasztalatok megosztása ebben a témában, receptek bemutatása, vegán ételekkel való kínálás rokonok, barátok körében; illetve az, hogy összefogunk, és szó szerint és átvitt értelemben is kiállunk az állatokért.

2023. 07. 07. Nyugati tér





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Közösségben, közös célért

  Szívügyem az állatvédelem. Közel öt éve iktattam ki minden állati eredetű terméket az étrendemből - egyik napról a másikra. Semmiféle hi...